Załączniki do Wewnętrznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Monika Markisz        25 czerwca 2018        Komentarze (0)

Już 13 lipca 2018 roku jednostki obowiązane (do których należą m. in. podmioty prowadzące usługowo księgi rachunkowe, notaiusze, doradcy podatkowi, adwokaci czy radcowie prawni) będą musiały wdrożyć szereg czynności wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finanowaniu terroryzmu.

Jednym z obowiązków jest przygotowanie wewnętrznej procedury przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Samo sporządzenie takiej Procedury niewiele jednak da, jeżeli jednostka nie będzie w stanie wykazać, że znajomość przepisów i procedur jest znana  przede wszystkim pracownikom i współpracownikom jednostki obowiązanej. Dlatego jednym z załączników do Procedur, które przygotowuję, jest oświadczenie współpracowników o zapoznaniu się z Procedurą i przepisami ustawy. Ponadto każda jednostka będzie miała obowiązek m. in. dokonać analizy ryzyka oraz zawiadomić Klientów o zasadach przetwarzania danych osobowych.

W przypadku procedur, które przygotowuję, ich adresaci otrzymują ode mnie również Harmonogram czynności związanych z przestrzeganiem nowych regulacji AML. Harmonogram pomaga rozłożyć w czasie zadania, które jednostka musi indywidualnie wykonać.

zdjęcie: https://pixabay.com/pl/porz%C4%85dek-obrad-ekran-spo%C5%82eczne-2418401/

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Dziękuję, że chcesz skomentować mój artykuł, jednak jeśli tą drogą poszukujesz pomocy prawnej, proszę Cię
o wiadomość na adres e-mail, który znajdziesz na stronie Kontakt.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: