Jak zgłosić sprawozdanie finansowe i dokumenty finansowe do KRS po 15 marca 2018 roku – S24

Monika Markisz        15 marca 2018        114 komentarzy

Uwaga wszyscy zainteresowani składaniem sprawozdań finansowych lub oświadczeń o braku obowiązku sporządzenia i składania sprawozdań finansowych do KRS! Jest to już możliwe na nowych zasadach.

UWAGA! Nowe zasady składania sprawozdań i dokumentów finansowych dotyczą również innych lat, niż rok 2017!

UWAGA! profesjonalny pełnomocnik (np. radca prawny, adwokat) lub pracownik biura rachunkowego nie może wypełnić bezpłatnie obowiązku zgłoszenia dokumentów finansowych do KRS za kierownika jednostki (kierownikiem jednostki zgodnie z ustawą o rachunkowości są wszyscy członkowie zarządu lub wspólnicy prowadzący sprawy spółki).

W szczególności nie można w ten sposób „zastąpić” oświadczenia członka zarządu czy wspólnika, który nie posiada nr PESEL (i w związku z tym nie posiada także ePuap) lub  kwalifikowanego podpisu elektronicznego (dawnego bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego kwalifikowanym certyfikatem).

Ale od początku.

Wpisz w wyszukiwarce „S24” lub „EKRS” i dotrzesz w ten sposób do tej strony. 

Wybierasz Opcję: „Bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych”.

Logujesz się do systemu (lewy, górny róg)

Uwaga! System żąda autoryzacji i odsyła do strony głównej (Moje konto). Na stronie głównej nie ma takiej opcji. Ja zrobiłam to poprzez ikonę S-24 (ePuap), wylogowałam się i ponownie powróciłam, logując się ponownie, znowu poprzez ikonę „Bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych”

Po autoryzacji ukazuje się przed Tobą następujący obraz:

Wybieram opcję „Przygotowanie i składanie zgłoszeń” następnie „Dodaj zgłoszenie” „Rejestracja nowego zgłoszenia” podaję KRS (nie musisz liczyć ani umieszczać zer przed właściwym numerem, system wprowadza je za Ciebie). W tym momencie ukazuje się informacja na temat firmy spółki oraz lista osób, spośród których co najmniej jedna może podpisać zgłoszenie (próba podpisania zgłoszenia przez osobę inną niż na tej liście spowoduje, że pojawi się napis na czerwonym tle: BŁĄD. DANE PODPISU SĄ NIEZGODNE Z DANYMI OSOBY WSKAZANEJ JAKO OSOBA PODPISUJĄCA).

Wybierasz nazwisko członka zarządu lub wspólnika prowadzącego sprawy spółki, który będzie dokonywał zgłoszeń.

Następnie system logicznie i konsekwentnie prowadzi Cię za rękę wskazując, jakie dokumenty masz złożyć (z listy).

Uwaga! Każdy dokument pobierany jest osobno, a więc każdy powinien zostać zeskanowany do PDF oddzielnie. Przygotuj więc wcześniej folder, w którym umieścisz stosowne dokumenty! Istnieje ograniczenie techniczne pojemności każdego załącznika, a system wyświetla od razu info o rzeczywistym rozmiarze załącznika. Jeśli załącznik przekracza dozwoloną pojemność, pojawia się komunikat sugerujący zeskanowanie sprawozdania w mniejszej rozdzielczości (ale wciąż musi być niewątpliwie czytelny ten skan), a jeśli nie jest to możliwe – prośba o kontakt z administratorem (wskazany jest adres elektroniczny, na który należy zgłoszenie wysłać).

Każdorazowo osoba składająca musi także potwierdzić, że dokument jest/nie jest podpisany przez kierownika jednostki zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości („Oryginał dokumentu został podpisany przez kierownika jednostki zgodnie z ustawą o rachunkowości” – klikasz Tak lub Nie). Nie znam przepisu, który odnosiłby się do sankcji na wypadek złożenia takiego oświadczenia niezgodnie z prawdą. Ale nie znam wszystkich przepisów, więc mogę się mylić 🙂

Z mojej strony – to tyle.  Ponieważ nie jestem członkiem zarządu, na tym etapie zakończyłam testowanie systemu. gdybym jednak chciała mimo wszystko pójść dalej, prawdopodobnie system ostrzegłby mnie komunikatem: BŁĄD. DANE PODPISU SĄ NIEZGODNE Z DANYMI OSOBY WSKAZANEJ JAKO OSOBA PODPISUJĄCA

Ale wiem i widziałam, że system jest bardzo logiczny i przejrzysty, wielokrotnie pojawiają się pouczenia.

w Kolejnym etapie podpisujesz zgłoszenie (ePuap) wraz z oświadczeniem, o zgodności podpisów na zgłaszanych dokumentach z ustawą o rachunkowości. System weryfikuje zgłoszenie i informuje Cię o ewentualnych błędach.

Na koniec nie pozostaje nic innego, jak otrzymanie potwierdzenia zgłoszenia, zawierające wykaz zgłoszonych dokumentów. Zgłaszający otrzyma po kolei 3 maile na konto założone w systemie  teleinformatycznym: 1) potwierdzenie rejestracji zgłoszenia, 2) potwierdzenie ujawnienia wzmianki w Rejestrze, 3) potwierdzenie przesłania dokumentów do repozytorium dokumentów finansowych.

Proste? Moim zdaniem- tak.

Ale jak wiesz, w razie pytań służę pomocą!

O tym, że nowe zasady zgłaszania sprawozdań mogą niektórym podnosić ciśnienie wskazała mec. Karolina Rokicka-Murszewska w bardzo merytorycznym wpisie, który powinieneś przeczytać!

 

 

 

 

{ 114 komentarze… przeczytaj je poniżej albo dodaj swój }

Marcin Marzec 15, 2018 o 14:40

Pani Moniko, świetna instrukcja, będziemy testować

Odpowiedz

Arkadiusz Marzec 15, 2018 o 14:44

Witam,
Ponieważ Pani testowała już ten system chciałbym zapytać co w sytuacji, gdy Zarząd Spółki składa się z samych obcokrajowców bez numerów PESEL ani polskich podpisów kwalifikowanych. W jaki sposób podpisać wysyłkę takich dokumentów? Czy podpis może złożyć Prokurent albo Pełnomocnik procesowy?
Czy w oknie programu w momencie wyboru osoby do reprezentacji wyświetlają się prokurenci?

Pozdrawiam
Arkadiusz

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 15, 2018 o 14:50

1. W mojej opinii, nie mając PESEL i podpisów kwalifikowanych – nie da się tego zrobić. 2. Moim zdaniem, zgłoszenia nie może dokonać Prokurent ani pełnomocnik procesowy. 3. W oknie programu nie wyświetlają się prokurenci.

Odpowiedz

Arkadiusz Marzec 15, 2018 o 15:07

Witam,
Trochę dziwna sytuacja. To w jaki sposób firmy zagraniczne (a jest ich kilka tysięcy) mają złożyć sprawozdania elektronicznie? Czy jest jakiś inny tryb składania tych dokumentów niż bezpłatny portal?

Pozdrawiam
Arkadiusz

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 15, 2018 o 16:57

Nie znam innego sposobu niż poprzez S24.

Odpowiedz

Ola Kwiecień 4, 2018 o 15:04

Witam, jak wówczas składany jest wniosek przez portal S24? JAk można dodać osobę działającą jako pełnomocnik?

Będę wdzięczna za informację.

Karolina Rokicka-Murszewska Marzec 19, 2018 o 09:40

Też z ciekawości sprawdziłam spółkę z prezesem-obcokrajowcem. Komunikat, który wyskoczył, był następujący:
\”Błąd!System nie znalazł osób fizycznych uprawnionych do reprezentacji podmiotu posiadających nr PESEL. Zgłoszenie nie będzie mogło być podpisane i wysłane. Dokumenty finansowe możesz złożyć do sądu jako załączniki do wniosku o wpis zmian w rejestrze. Wniosek może być złożony tylko drogą elektroniczną za pośrednictwem portalu S24 jako wniosek o zmianę wpisu w KRS – sprawozdania finansowe i inne dokumenty\”.
Także opcja nr 3, o której pisze Tomasz, będzie faktycznie najkrótsza, choć nie najtańsza.

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 19, 2018 o 12:15

Pani Mecenas, dziękuję za cenny głos w dyskusji!

Odpowiedz

Magda Marzec 15, 2018 o 14:51

No to zobaczymy wkrótce jak to w praktyce będzie funkcjonować. Mnie ciekawi czy w raz ze sprawozdaniem będzie można zgłaszać różne zmiany i czy wówczas będzie to również proste

Odpowiedz

Tomasz Marzec 15, 2018 o 21:01

W opisanej sytuacji są trzy wyjścia:
1. Jeden z członków zarządu występuje o nadanie Pesel i wtedy można korzystać z bezpłatnej platformy ekrs;
2. Spółka powołuje członka zarządu z Pesel i też składa bezpłatnie;
3. Dokumenty składa się w tzw. starej procedurze s24, czyli składa się płatny wniosek Krs-z30 poprzez pełnomocnika procesowego – na pierwszym slajdzie z tego artykułu wybieramy S24 rejestracja spółki i inne wnioski i składamy wniosek. Opis procedury jest w Instrukcji użytkownika. Po naciśnięciu s24 rejestracja i inne wnioski w sekcji pomoc na stronie bodajże 299 tej instrukcji.

Z trzech powyższych najpopularniejsza jest opcja nr 3 i jest bardzo droga i nieraz sąd wzywa do okazania pełnomocnictwa lub wyjaśnień.

Tomasz

Odpowiedz

Tomasz Marzec 15, 2018 o 21:03

To jest odpowiedź do postu Arkadiusza niestety nie podłączył się pod dyskusję.
Tomasz

Odpowiedz

Joanna Marzec 20, 2018 o 12:57

Czy możliwe jest wykorzystanie 3. sposobu przez pełnomocnika i bez podpisów elektronicznych członków zarządu?

Odpowiedz

Tomasz Marzec 20, 2018 o 20:21

W trzecim sposobie można złożyć wniosek albo jako członek zarządu albo jako pełnomocnik procesowy (i tylko taki). Jeśli składamy przez pełnomocnika to podpisuje się tylko pełnomocnik procesowy swoim podpisem.

Odpowiedz

Bassia Marzec 16, 2018 o 01:03

Spółki z udziałowcami zagranicznymi będą składały sprawozdania przez s-24 ale tylko opcja płatna oraz podpis kwalifikowany (ePUAP odpada) – można zrobić podpis kwalifikowany dla obcokrajowca tylko dla celów krs

Odpowiedz

Karolina Rokicka-Murszewska Marzec 23, 2018 o 10:38

@Baasia, obawiam się, że to nie zadziała – musiałby to być kwalifikowany podpis elektroniczny z PESELem jako identyfikatorem, tego zaś numeru nie posiadają obcokrajowcy.

Odpowiedz

Wioletta Marzec 16, 2018 o 08:47

Czy po 15 marca trzeba również wypełnić i zeskanować wniosek KRS-Z30, czy przesyłamy tylko samo sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem zarządu i uchwałami z Walnego Zgromadzenia?

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 16, 2018 o 10:13

Pani Wioletto, Według mojej wiedzy KRS Z30 nie stanowi jednego z załączników składanych w trybie S24

Odpowiedz

Wioletta Marzec 16, 2018 o 11:13

Bardzo dziękuję za informację. Jestem tylko księgową, ale wymaga się ode mnie wszechstronnej wiedzy na każdy temat, więc szukając informacji na temat składania SF po nowemu trafiłam na Pani bardzo przydatnego i interesującego bloga 🙂
Mam też kolejny problem dotyczący obecnego tematu: Moja Spółka z o. o. to obcokrajowiec, gdzie jedynym udziałowcem jest zagraniczna spółka z o. o. Jak mamy przesłać elektronicznie SF, skoro nie mamy szans na uzyskanie ani kwalifikowanego podpisu ani założenie ePUAP, bo Wspólnik nie dostanie nr PESEL? Czy może ma Pani jakieś remedium na ten kazus?

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 16, 2018 o 11:28

Pani Wioletto, moim zdaniem podpis kwalifikowany lub ePuap powinien pozyskać w opisanej sytuacji członek zarządu wspólnika (zagranicznej spółki z o. o.).

Odpowiedz

Wioletta Marzec 16, 2018 o 11:50

Zapomniałam dodać, że jedyny członek zarządu to Prezes i jest to zagraniczna osoba fizyczna (Prezes Spółki, która jest tym jedynym udziałowcem). Nie ma meldunku na terenie Polski, nie ma żadnych życiowych interesów w Polsce poza byciem Prezesem w polskiej Spółce utworzonej przez zagraniczną osobę prawną.
Podejrzewam, że takich Spółek w Polsce jest dziesiątki tysięcy. Minister o nich zapomniał lub nie pomyślał…. :/

Kamila Marzec 19, 2018 o 11:17

Moja spółka jest w podobnej sytuacji, ale dlaczego piszą Państwo ze udziałowiec zagraniczny nie dostanie numeru PESEL, przecież obcokrajowiec możne składać wniosek o nadanie PESEL i po otrzymaniu PESEL może zakupić podpis kwalifikowany. Jest to dość żmudna procedura, ale to chyba jedyne wyjście z tej sytuacji?

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 19, 2018 o 12:13

Pani Kamilo, ma Pani rację, cudzoziemiec może mieć PESEL, a moją PESEL – może mieć ePuap albo podpis kwalifikowany.

Zdzisław Marzec 16, 2018 o 15:16

Czy mając zeskanowane osiem stron informacji dodatkowej należy połączyć osiem dokumentów pdf w jeden i dopiero wtedy załączyć, czy też załączyć osiem skanów.

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 16, 2018 o 15:24

Panie Zdzisławie, według mojej wiedzy – 1 plik.

Odpowiedz

Zdzisław Marzec 16, 2018 o 15:28

też tak myślałem, ale w centrum wsparcia nie wiedzieli czy należy połączyć pliki i dopiero wysłać, odpowiedzieli, że nie wiedzą dzisiaj jak sądy będą wymagać.

Odpowiedz

Artur Marzec 16, 2018 o 15:30

Witam Panią i Czytelników, chciałbym zapytać o kwestię zakresu przekazywanych danych i bezpieczeństwa dostępu do nich. Wchodząc na: https://ems.ms.gov.pl/ klikam w opcję „przeglądarka dokumentów finansowych”, następnie podaję KRS podmiotu (i potwierdzam że nie jestem robotem) i przechodzę na panel na którym widzę ich rodzaje, nazwy i okresy uwzględnione w dokumentach. Po kliknięciu w „Pokaż szczegóły” mogę pobrać skany całości umieszczonych sprawozdań, z pieczęciami i odręcznymi podpisami, widzę adres e-mail składającego. Wszystko to czynię to jako osoba anonimowa. Nie miałem wcześniej styczności z dostępem do danych poprzez sądowe archiwa, ale zakładam, że sam fakt osobistego pofatygowania się i wskazania tzw. „interesu prawnego” zapewniał choćby szczątkowa ochronę wrażliwych danych. Nie wiem też, do których danych istniał taki dostęp – czy do wszystkich przekazywanych do sądu? Obecnie, po kilku sekundach każdy ma niemal nieograniczony dostęp do pełnej wiedzy nt. kondycji podmiotu (widzi skan sprawozdania, w informacji dodatkowej są dane osobowe, także osób trzecich), a każda osoba przypadkowa: zna adres e-mail, widzi PESEL i wzór podpisu danej osoby na skanie… Pytam, jako laik w tej materii, czy to jest to aby na pewno konieczne i w zupełności legalne? Taki zakres (tj. pełna jawność sprawozdań) znany jest mi dla spółek giełdowych, z kolei osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą nie upubliczniają ww. danych (tj. nr PESEL, podpisów, PIT). Będę wdzięczny za komentarz.

Odpowiedz

Michał Marzec 21, 2018 o 12:33

Dane zgromadzone w KRS są jawne i każdy może je przeglądać, skanować, kopiować.

Odpowiedz

Kasia Marzec 22, 2018 o 14:54

Witam,
podpisuję się pod tym co Pan Artur pisze. Jest wbrew temu co mówi ustawa o ochronie danych osobowych; czy to jest w ogólne zgodne z przepisami unijnymi?
jeśli te wrażliwe dane wyciekną ile teraz usłyszymy o zaciągniętych pożyczkach w para bankach na bezbronnych obywateli?
to jakiś absurd
czy można się temu jakkolwiek sprzeciwić?
każdy przecież ma prawo zastrzegać swoje dane…

Odpowiedz

Karolina Rokicka-Murszewska Marzec 23, 2018 o 10:41

Do tego, co napisał powyżej Michał, dodałabym jeszcze – nie trzeba wykazywać żadnego „interesu prawnego”. Żeby otrzymać fizyczne akta rejestrowe w czytelni akt w KRS należy jedynie podać swój dowód osobisty – żadnych wniosków, żadnych dodatkowych wyjaśnień. W chwili obecnej będzie to wyglądało identycznie, tylko bez konieczności fatygowania się osobiście do czytelni.

Odpowiedz

Michał Kowalski Marzec 26, 2018 o 15:04

Problem, o którym napisał p. Artur wydaje się wynikać z łatwości dostępu do tych danych i braku żadnych opłat z tego tytułu. Do tej pory mimo możliwości dostępu do akt rejestrowych konieczne było przedsięwzięcie dodatkowych czynności (wizyta we właściwym sądzie) i poniesienie kosztów tych czynności. Teraz te dodatkowe utrudnienia i koszty odpadną.

Nie bez znaczenia jest też w zasadzie anonimowość osoby przeglądającej dokumenty w RDF.

Dla przykładu dziennikarz przygotowujący artykuł o określonym podmiocie wpisanym do KRS (lub grupie powiązanych podmiotów wpisanych w KRS) będzie mógł ustalić informacje o ich kondycji finansowej praktycznie natychmiast i bez żadnych kosztów.

Nie można niestety wykluczyć, że z tej możliwości będą korzystać osoby zamierzające wykorzystać takie dane do działań przestępczych. Wiedza o kondycji finansowej danego podmiotu (informacje o zysku, wypłacie dywidendy) mogą być dla takich osób niestety przydatne.

Odpowiedz

Robert Marzec 19, 2018 o 09:42

Czy opłata za KRS-Z30 ( 140 zł )przy złożeniu w formie elektronicznej jest wymagana ?

Odpowiedz

Anna Marzec 19, 2018 o 19:09

poruszył pan temat który też mnie interesuje…… może ktoś rozwinie wątek….. proszę 🙂

Odpowiedz

Michał Kowalski Marzec 28, 2018 o 23:39

Panie Robercie,

składałem ten wniosek po 15 marca 2018 r. przez S24 i opłata 140 zł jest wymagana.

Odpowiedz

Anna Marzec 29, 2018 o 12:39

Przy składaniu sprawozdania przez portal bezpłatny nie uiszcza się opłaty, została ona zniesiona.

Odpowiedz

Joanna Kwiecień 10, 2018 o 12:08

Rozumiem, że spółka która w składzie swojego zarządu ma osobę posiadającą obywatelstwo polskie i nadany numer PESEL, może skorzystać z płatnej opcji złożenia sprawozdania finansowego przez pełnomocnika za pomocą S24? Czy też nie ma takiej możliwości?

Dziękuję za odpowiedź.

Odpowiedz

Aneta Kwiecień 24, 2018 o 13:58

Witam,
A jak złożyć wniosek? Czy też przez s24? Czy jeśli konieczna jest opłata, to też ją przesłać i w jaki sposób?
Pozdrawiam

Odpowiedz

BOŻENA Marzec 19, 2018 o 11:01

Jestem tylko księgową i wszystko jest dla mnie problemem, Spółka z o.o.

Odpowiedz

Monika Marzec 19, 2018 o 13:56

Witam!
Pani Moniko mam pytanie w wyjaśnieniach była informacja że należy do sprawozdania dołączyć aktualne dane i adresy członków zarządu ale nie ma takiego dokumentu jako załącznik oraz brak też listy obecności. Czy dobrze wnioskuje że nie trzeba tych dokumentów przesyłać?
Pozdrawiam Monika

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 19, 2018 o 18:29

Pani Moniko, nie wiem, o jakie wyjaśnienia chodzi. Składanie dokumentów finansowych nie wymaga dołączania aktualnych danych członków zarządu. Do innych wniosków trzeba takie załączniki dołączać. Jaki rodzaj wniosku/zmiany/zgłoszenia ma Pani na myśli?

Odpowiedz

Monika Marzec 20, 2018 o 07:15

Pani Moniko to znalazłam na infor.pl:

Dodatkowe obowiązki informacyjne

Począwszy od 15 marca 2018 r. wchodzą w życie nowe obowiązki informacyjne. Obecnie spółki kapitałowe są zobligowane do złożenia w rejestrze adresu korespondencyjnego członków zarządu. Nowe przepisy znacząco rozszerzają ten obowiązek.

Wszystkie spółki (w tym też osobowe) będą obowiązane wskazać adresy korespondencyjne osób je reprezentujących, czyli też np. wspólników spółek osobowych, członków zarządu, prokurentów, likwidatorów oraz uaktualniać listę adresową w terminie 7 dni od jakiejkolwiek zmiany danych.
W przypadku wskazania adresu poza UE, osoby reprezentujące będą obowiązane ustanowić pełnomocnika do doręczeń z adresem na terenie Polski i podać adres pełnomocnika we wniosku.
Obowiązek podania adresu korespondencyjnego będzie obejmował również wskazanie adresów członków organów lub osób uprawnionych do powoływania członków zarządu zarejestrowanej spółki kapitałowej.
Pozdrawiam Monika

Odpowiedz

Łukasz Marzec 19, 2018 o 17:29

Mam następujący problem, złożyłem wniosek KRS-Z30 wraz z załącznikami dostałem decyzje o zwrocie wniosku, ponieważ wskazany okres był błędny (spółka założona w maju 2017 w umowie jest informacja o końcu roku obrotowego na 31 grudnia 2017) okres sprawozdania wskazałem od 1 stycznia. Wynika z korespondencji że jeżeli w terminie 7 dni złożę wniosek ponownie i będzie on poprawny to będzie liczyła się data pierwotnego wniosku, i mam teraz zgryz skorzystać z bezpłatnej możliwości złożenia czy przez S24 sprawozdanie podpisane zostało w lutym. więc nie wiem czy się nie narażę KRS.

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 19, 2018 o 18:31

Panie Łukaszu, moim zdaniem – skoro Sąd zwrócił wniosek – powinien Pan go uzupełnić na dotychczasowych zasadach (w formie papierowej i poprzez wskazanie tym razem prawidłowej daty). Jeżeli zgłosi Pan takie oświadczenie poprzez S24, nie widzę przeszkód, aby w rejestrze ujawniono zgłoszenie dokumentów finansowych. Przepisy ustawy zmieniającej nie odnoszą się do takich, jak opisany, przypadków.

Odpowiedz

Monika Marzec 20, 2018 o 07:59

Witam!
Pani Moniko do tej pory do KRS Z-30 dołączona była lista obecności wspólników, a teraz nie mogę nic znaleźć na ten temat czy trzeba wysłać elektronicznie.
Proszę o podpowiedź.

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 20, 2018 o 08:22

Pani Moniko, wspomniane przez Panią przepisy dotyczą zgłaszania zmiany danych w KRS. I one faktycznie uległy zmianie. Mój artykuł dotyczy zgłaszania dokumentów finansowych. Składając w KRS dokumenty finansowe, według mojej wiedzy, nie było i nie ma nadal obowiązku dołączania listy wspólników czy listy członków zarządu.

Odpowiedz

Łukasz Marzec 20, 2018 o 09:48

Czy dokumenty papierowe w tym przypadku muszą być podpisane przez osoby odpowiedzialne i wtedy dopiero należy je zeskanować ?!

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 20, 2018 o 09:54

Panie Łukaszu, tak.

Odpowiedz

Maciek Marzec 20, 2018 o 12:41

Poruszę jeszcze kwestię przygotowania dokumentów w systemie a ich podpis.
Po zapoznaniu się z systemem i kontakcie telefonicznym z pomocą, wydaje mi się, że dokumenty w systemie może przygotować na swoim koncie S24 ktoś inny (np. pełnomocnik, księgowa, pracownik spółki) a podpisać swoim ePUAPem osoba, którą system podpisze.
I można to zrobić na 2 sposoby:
– udostępnić wniosek do podpisu – w takiej sytuacji osoba podpisująca musi posiadać swoje konto S24 gdzie podpisze wniosek
– podpisać przy mnie (jako osobie przygotowującej wniosek w systemie) korzystając ze swojego konta ePUAP.

Na infolinii potwierdzili taką możliwość, ale jeszcze nie testowałem.

Czy może to ktoś ew. potwierdzić/zweryfikować?

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 20, 2018 o 12:49

Panie Maćku, ja również takiej opcji nie testowałam. Czas pokaże. Dziękuję za cenny głos w dyskusji!

Odpowiedz

Iwona Marzec 21, 2018 o 12:37

„a podpisać swoim ePUAPem osoba, którą system podpisze.” – czy chodzi o osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu posiadającą PESEL ujawniony w KRS?

Odpowiedz

Andrzej Marzec 21, 2018 o 10:38

czy złożone sprawozdanie finansowe do KRS trafia automatem do urzędu skarbowego czy też do urzedu trzeba złożyć w formie dotychczasowej?

Pozdrawiam

Odpowiedz

Michał Kowalski Marzec 24, 2018 o 21:57

Dzień dobry!

Sam się właśnie zastanawiam nad tą kwestią.

Ustawa z 26 stycznia 2018 r. o zmienia ustawy o KRS zmienia m.in. ustawę o CIT:

W ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 2343, 2175, 2201 i 2369 oraz z 2018 r. poz. 317) w art. 27 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Podatnicy, z wyłączeniem podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują do urzędu skarbowego sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem z badania, w terminie 10 dni od daty zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki – także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek złożenia sprawozdania z badania nie dotyczy podatników, których sprawozdania finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku badania.”.

Z powyższego wynika, że podmioty wpisane do KRS nie będą musiały oddzielnie przesyłać sprawozdań do Urzędów Skarbowych.

Ale uwaga! Ten przepis wchodzi w życie z dniem 1 października 2018 r.

Obecnie art. 27 ust. 2 ustawy o CIT ma następujące brzmienie (od 1 stycznia 2018 r.):

Podatnicy, a także spółki wchodzące w skład podatkowej grupy kapitałowej, obowiązani do sporządzenia sprawozdania finansowego przekazują do urzędu skarbowego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, sprawozdanie wraz ze sprawozdaniem z badania, w terminie 10 dni od dnia zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego, a spółki – także odpis uchwały zgromadzenia zatwierdzającej sprawozdanie finansowe. Obowiązek złożenia sprawozdania z badania nie dotyczy podatników, których sprawozdania finansowe, na podstawie odrębnych przepisów, są zwolnione z obowiązku badania.

Czyli nadal istnieje obowiązek przekazania sprawozdania do US, tyle że obecnie wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej.

Próbuję właśnie ustalić co oznacza: za pomocą środków komunikacji elektronicznej zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej. Może ktoś już to robił po 1 stycznia 2018 r.?

Wygląda więc na to, że do 30 września 2018 r. trzeba nadal oddzielnie składać sprawozdanie do RDF lub KRS oraz oddzielnie do Urzędu Skarbowego.

Odpowiedz

Marta Marzec 27, 2018 o 16:57

Dzień dobry!

Czy mają Panowie jakieś nowe informacje odnośnie składania sprawozdania do urzędu skarbowego?

pozdrawiam

Odpowiedz

Anna Marzec 29, 2018 o 12:43

Na infolinii podatkowej uzyskałam informację, iż nadal jest obowiązek wysyłki sprawozdania do urzędu skarbowego w formie papierowej.

Odpowiedz

Michał Kowalski Marzec 30, 2018 o 10:41

A czy pracownik infolinii wskazał może z czego to wynika? Jaka jest podstawa prawna? Jestem ciekawy jak to uzasadnił.

Irena Marzec 22, 2018 o 15:37

Witam, chciałabym zapytać o sytuację składania wniosków drogą elektroniczną przez Członka Zarządu pełniącego funkcję w kilku Spółkach? Na stronie KRS widnieje informacja „Możesz posiadać tylko jedno konto autoryzowane danym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.” Co mam zrobić w sytuacji, kiedy jestem Członkiem Zarządu kilku Spółek i chcę je złożyć drogą elektroniczną?

Odpowiedz

Ola Kwiecień 5, 2018 o 10:23

Witam, wydaję mi się, że na jednym koncie można dodać sobie kilka firm.

Pozdrawiam

Odpowiedz

Elżbieta Marzec 23, 2018 o 11:33

Dzień dobry,
Chciałabym zapytać czy komuś udało się złożyć przez system S24 wniosek o zmianę danych w zakresie ujawnienia PESEL Członka Zarządu w Spółce zoo. Przeklikałam cały system, nie udało mi się. Dołączyłam nowe przedsiębiorstwo wpisując nazwę i adres ale ze wszystkich dostępnych wniosków nie widzę właściwego.

Odpowiedz

Edyta Marzec 23, 2018 o 12:34

Co w przypadku dołączania sprawozdania likwidacyjnego do formularza x2? Sprawozdanie likwidacyjne obejmuje ostatnie 3 miesiące, tj od przyjęcia rocznego do dnia podpisania protokołu likwidacji. Moim zdaniem ono idzie w innym trybie niż „typowe” sprawozdanie finansowe i zatem wysyłam je papierowo.

Odpowiedz

Beata Marzec 23, 2018 o 13:01

Bardzo dokładnie pani to opisała. Dziękuję

Odpowiedz

Ania Marzec 26, 2018 o 14:00

Dzień dobry,
czy równocześnie ze złożeniem sprawozdania finansowego w formie elektronicznej, należy mimo wszystko przesłać do KRS sam wniosek (KRS Z30 z załącznikami) w formie papierowej z informacją, że załączniki zostały złozone w formie elektronicznej? Czy od takiego wniosku nadal należy uiścić opłatę 140 zł (40 zł za sprawozdania, 100 zł za ogłoszenie w MSIG)?

Dziękuję i pozdrawiam,
Ania

Odpowiedz

Kamila Marzec 27, 2018 o 13:53

Mam pytanie , w jaki sposób najlepiej złożyć wniosek o wpis PESEL do KRS. Chodzi o podanie numeru PESEL dla członka zarządu, który jest cudzoziemcem i do tej pory go nie posiadał. Jaki wniosek należy złożyć w tej sprawie? Z góry dziękuje za podpowiedź.

Odpowiedz

Aleksandra Marzec 27, 2018 o 14:15

Witam

pomocy !!!! problem na samym poczatku, nie moge sie zalogowac

Odpowiedz

Agnieszka Marzec 28, 2018 o 10:32

Witam,

Czy za pośrednictwem systemu wprowadza się również wszystkie uchwały, które to podejmuje się na ZZW, a dotyczące – zatwierdzenia sprawozdania z działalności, zatwierdzenia sprawozdania finansowego, udzielenia absolutorium, podziału zysku ?

Ponadto jeżeli zgłoszenia dokonuje się aktualnie wyłącznie w formie elektronicznej zastanawiające jest pozostawienie na stronie z formularzami – formularzy KRS Z30, chyba, że są one pozostawione dla podmiotów, które nie mogą dokonać zgłoszenia elektronicznie, gdyż osoby uprawnione do zgłoszenia nie posiadają numeru PESEL.

Dodatkowo co w sytuacji, gdy na ZZW wybiera się nowy Zarząd (osoby, które wcześniej nie były w Zarządzie)- uchwały te są skuteczne przecież z chwilą ich podjęcia, a nowe osoby na chwilę zgłoszenia dokumentów finansowych nie są wpisane w KRS, tym samym system pozwoli na podpisanie dokumentów tylko przez „poprzedni Zarząd”.

Odpowiedz

Justyna Marzec 28, 2018 o 18:32

Dzień dobry,

Co w przypadku jednostek nie mających obowiązku składania sprawozdania finansowego, takie oświadczenie o braku obowiązku też można przesłać bezpłatnie? Jest ono wymienione na liście według, której w systemie dołącza się dokumenty?

Odpowiedz

Honorata Kwiecień 2, 2018 o 22:54

Witam. Zgodnie z instrukcją po wielu, wielu godzinach walki wszystkie niezbędne pliki załączyłam do e-sprawozdania, zostało poprawnie zweryfikowane. Następnie wskazałam osobę która ma podpisać i wysłać elektronicznie. E-puap nie wchodzi w grę gdyż pokazuje mi się komunikat, że nie mogę wysłać przy pomocy e-puap (doczytałam że mogą tylko te spółki które zostały założone przez internet). Natomiast wysyłka przy pomocy podpisu kwalifikowanego jest „nieaktywna”. „Wyślij zgłoszenie do repozytorium DF” również jest nieaktywne. Została mi opcja „Przekaż do podpisu”. Wysłałam. Osoba wyznaczona dostała maila że można podpisać sprawozdanie. I koniec. Sprawozdanie dalej nie jest wysłane. Jestem w kropce. Proszę o pomoc…
Jeszcze jedno pytanie: czy sam wniosek KRS Z-30 też mam wysłać elektronicznie przez e-KRS? Jeżeli tak to gdzie go znajdę?

Odpowiedz

Piotr Kwiecień 6, 2018 o 11:50

Dzień Dobry
Mała podpowiedź dla osób podpisujących sprawozdanie podpisem kwalifikowanym poprzez RDF.
Pliki które chcemy załączyć muszą być najpierw podpisane za pomocą programu dedykowanego do klucza (w moim przypadku pro Certum SmartSign). Dopiero podpisane cyfrowo pliki załączamy w RDF.
Jeśli tego nie zrobimy podpis kluczem kwalifikowanym będzie niemożliwy (nieaktywna opcja).
Niestety jeśli wymagana jest podpowiedź telefoniczna trzeba uzbroić się w cierpliwość (chyba dzwoni sporo osób) średnio około 2 godzin w kolejce przy 40 osobach na linii.
Pozdrawiam

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 11:41

Panie Piotrze, dziękuję

Odpowiedz

Agnieszka Kwiecień 5, 2018 o 18:05

Czy trzeba dołączyć potwierdzenie zapłaty 140 zł i załącznik z -30

Odpowiedz

Agnieszka Kwiecień 5, 2018 o 20:24

Witajcie. Czy składając sprawozdanie dla spółki z.o.o dokonuje wpłaty za wpis oraz czy załączam załącznik z-30.

Odpowiedz

Marlena Kwiecień 11, 2018 o 18:26

jesli jest możliwość złożenia przez zakładkę „bezpłatne zgłaszanie dokumentów finansowych” to opłata nie jest potrzebna i nie składa się KRSZ-30

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 12, 2018 o 03:24

Pani Marleno, opłata nie jest potrzebna, nie składa się KRS Z 30.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 11:42

Pani Agnieszko, nie ma opłat, nie ma KRS Z-30 (w wersji Bezpłatne składanie sprawozdań finansowych). W opcji płatnej – 350 zł jako zmiana wpisu.

Odpowiedz

Ela Kwiecień 10, 2018 o 11:14

Czy mogłaby Pani napisać jak wygląda składanie sprawozdania elektronicznie w spółdzielni socjalnej wykaz dokumentów które należy załączyć ?, czy druki KRS również? czy jakieś dodatkowe oświadczenia?

Odpowiedz

Marta Kwiecień 17, 2018 o 11:41

Witam,
W jaki sposób złożyć przez s-24 informacje o braku obowiązku złożenia sprawozdania finansowego?

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 05:44

Pani Marto, zgodnie z informacją i opisem znajdującym się na S24, ta opcja nie wymaga dołączenia jakiegokolwiek pliku. Wystarczy zaznaczyć przy danym zgłoszeniu, że Wnioskodawca ujawnia informację o braku obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego.

Odpowiedz

Marta Kwiecień 19, 2018 o 12:21

tak, problem tylko jest następujący, że nie widzę tam takiej możliwości. proszę również o informacje czy załączone pliki muszą byc podpisane podpisem kwalifikowanym? bo portal nie puszcza mnie dalej.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 12:33

Pani Marto Wysyłam Pani PrintScreen, może pomoże?

Odpowiedz

Arkadiusz Kwiecień 17, 2018 o 12:17

Witam serdecznie,
Pytanie do Pani odnośnie „bezpłatnego składania spr.fin”. Można się zalogować, przejść proces wyboru dokumentów. I teraz tak. Można wybrać sprawozdanie dalej rodzaj np. bilans. To jest jasne. Jak to wygląda z załączaniem uchwał ? Wszak wcześniej z praktyki było tak, że
– był jeden protokół ze zgromadzenia Wspólników i tam znajdowały się podjęte uchwały, dołączona była lista obecności
obecnie jest możliwość dodania
– uchwały o podziale zysku/ straty
oraz
– uchwały o zatwierdzeniu sprawozdania

Pytanie brzmi czy zatem trzeba dodać tylko te uchwały na oddzielnych dokumentach czy może zeskanować cały protokół ze zgromadzenia ?

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 05:31

Panie Arkadiuszu, według mnie trzeba zrobić odpis uchwał – oddzielnie co do zatwierdzenia SF, i oddzielnie co do podziału zysku/pokrycia straty. Na oddzielnych dokumentach. Skan całego protokołu – raczej nie.

Odpowiedz

Bogdan Kwiecień 24, 2018 o 14:20

Czy ww opisy winne być poświadczone notarialnie?

Odpowiedz

Piotr Kwiecień 17, 2018 o 15:30

Dzień dobry,
proszę Panią o pomoc i udzielenie odpowiedzi. Spółka chce złożyć sprawozdanie finansowe za rok 2017 w formie elektronicznej do Sądu. Jakie dokumenty, oprócz sprawozdania finansowego mają być wysłane w formie elektronicznej do Sądu? Czy ma być wysłany:
1. druk KRS-Z30,
2. protokół Walnego Zgromadzenia Wspólników i uchwały zatwierdzające sprawozdania,
3. sprawozdanie Zarządu,
4. opinie biegłego , rewidenta?
Czy wszystkie te dokumenty wymienione wyżej mają być wysłane tylko i wyłącznie elektronicznie czy również ma zostać dokonana opłata 140 zł i też wysłana?
Proszę również o informację czy taka sama procedura dotyczy sprawozdań za rok 2016, ponieważ Spółka wysłała sprawozdania za rok 2016 w tamtym roku, ale na braki formalne był zwrot wniosku. Czy w takiej sytuacji również muszę w formie elektronicznej wysłać wszystko za rok 2016? Serdecznie pozdrawiam.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 05:30

Panie Piotrze, KRS Z-30 nie jest składany w opcji „Bezpłatne składanie dokumentów finansowych”, Ad 2-4 tak. Opłaty 140 zł – nie ma. Odnośnie SF za 2016 rok – w mojej ocenie zwrot wniosku (złożonego przed 15 marca 2018 roku) oznacza, że sprawozdania trzeba złożyć na zasadach obowiązujących przed 15 marca 2018 roku, a więc w wersji papierowej.

Odpowiedz

Anna Kwiecień 19, 2018 o 12:00

Pani Moniko a czy wszyscy mogą bezpłatnie złożyć sprawozdanie do KRS czy też niektórzy muszą użyć S24 czyli formy płatnej?

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 12:19

Pani Anno, nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale wniosek składa 1 z członków zarządu. Jest tak nawet wtedy, gdy jest ich kilku.

Odpowiedz

Anna Kwiecień 19, 2018 o 13:15

tak, ale mi chodzi o to kiedy spółka możne złożyć dokumenty do KRS bezpłatnie a kiedy trzeba użyć formy płatnej – S24. Jakie są wymogi której opcji użyć.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 19, 2018 o 13:30

Pani Aniu, to już porada prawna, w 2 zdaniach nie da się napisać 🙂

Odpowiedz

Anna Kwiecień 20, 2018 o 08:33

Witam
Mam problem z wysłanie pliku. Sprawozdanie finansowe załączone poprawnie, podpisane przez epuap a „wyślij do repetytorium jest nieaktywne” co robić, gdzie tkwi błąd. Proszę o pomoc.

Odpowiedz

Małgorzata Kwiecień 24, 2018 o 10:10

Pani Moniko SUPER informacje i ŚWIETNA instrukcja składania bezpłatnego sprawozdania do KRS!!! Bez Pani instrukcji nie poradziłabym sobie. Wcześniej czytałam poradniki ze strony Ministerstwa Sprawiedliwości i kompletnie nie wiedziałam co do czego. Zapędziłam się gdzieś przy składaniu dokumentów do załączania plików w formacie xades i zgłupiałam. Co to do licha jest!!!? No i tu z pomocą przyszedł mi nieoceniony wyjek \”google\”, który podsunął mi Pani rewelacyjnego bloga! Dziękuję bardzo! Sprawozdanie do e-KRS złożone poprawnie za sp. z o.o. i zatwierdzone ePuap.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 24, 2018 o 11:32

Pani Małgosiu, bardzo dziękuję za komentarz!

Odpowiedz

Arkadiusz Kwiecień 24, 2018 o 12:26

Pani Małgorzato, może Pani zrobić krótko mówiąc – „instrukcję” jak to zrobić poprawnie ? Zakładam, że korzystała Pani z formy bezpłatnej (obecnie dostępnej).

Odpowiedz

Małgorzata Kwiecień 26, 2018 o 11:34

Panie Arkadiuszu instrukcja jest w artykule Pani Moniki, moim zdaniem prościej już się nie da. Ja wcześniej przeszłam przez m.in. 300-stronicowy poradnik Ministerstwa Sprawiedliwości i kompletnie nic mi się nie rozjaśniło. Ja korzystałam z bezpłatnej formy złożenia sprawozdania. Wcześniej miałam zeskanowany bilans z załącznikami i uchwały do pliku pdf, każdy dokument w osobnym pliku. Po zalogowaniu do S24 dodałam wszystkie załączniki, zrobiłam zapisz a potem Prezes zalogował się na swoim komputerze i tylko kliknął \”podpisz przez ePUAP\” i \”prześlij do repozytorium DF\” . Wyświetlił się komunikat, że dokument został przesłany poprawnie.

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 26, 2018 o 11:38

Pani Małgosiu, dziękuję, cieszę się, że mogłam pomóc,

Odpowiedz

Arkadiusz Kwiecień 26, 2018 o 15:13

Ok, dziękuję za informację. Za kilkanaście dni będę składał, zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂

Odpowiedz

Michał Kwiecień 24, 2018 o 11:40

Pani Mecenas,

mam takie pytanie – co w przypadku sprawozdania likwidacyjnego, które zgodnie z art. 288 p. 1 KSH powinno zostać złożone jednocześnie z wnioskiem o wykreślenie spółki? Czy taki wniosek należy teraz złożyć w dwóch częściach ? 😉 Niby art. 69 ustawy o rachunkowości nic nie mówi o sprawozdaniach likwidacyjnych no ale różnie to potem bywa z referandarzami

Odpowiedz

Justyna Kwiecień 24, 2018 o 19:02

Dzień dobry,

W moim biurze prowadzimy firmę ( Spółka z.o.o), której jedyny Członek Zarządu z ujawnionym numerem pesel przebywa w USA. Z tego powodu nie mam możliwości podpisania Profilem Zaufania e – Puap. Spółka ma ujawnionego prokurenta.
W związku z tym czy przysługuje Spółce możliwość wysłania dokumentów w sposób płatny przez S24? Czy prokurent wtedy może je podpisać podpisem elektronicznym?

Odpowiedz

Maciek Kwiecień 25, 2018 o 11:14

Czy jeżeli w zarządzie są osoby z nr PESEL, uprawnione do reprezentacji, to czy mogą udzielić pełnomocnictwa pracownikowi spółki (zgodnie z KPC), który złoży płatny wniosek ze sprawozdaniem finansowym przez system S24 i podpisze swoim ePUAPem?

Czy z racji tego, że są w zarządzie osoby, które mają PESEL i mogą to zrobić, to referendarz odrzuci taki wniosek, złożony przez pełnomocnika spółki (pracownika)?

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 26, 2018 o 11:44

Panie Maćku, nie widzę takiej opcji w przepisach ustawy o KRS, aby to pełnomocnik złożył dokumenty do KRS, ponieważ jego dane (PESEL) nie są ujawnione w rejestrze przedsiębiorców. Ale proszę upewnić się w Informacji, nie jestem tego pewna na 100 procent.

Odpowiedz

Radosław Kwiecień 25, 2018 o 14:22

Witam, zwracam się z pytaniem jak w jakiej formie składamy do KRS-u protokół z ZZW spółki zatwierdzającego bilans, sprawozdanie etc i sprawozdanie zarządu z działalności spółki? Złożyliśmy dokumenty finansowe według nowych zasad, ale co w takim razie zresztą dokumentów? Składamy je do KRS-u w formie tradycyjnej? Bez sprawozdań i bez formularza KRS Z30? Czy w takim wypadku płacimy 40 zł?

Odpowiedz

Monika Markisz Kwiecień 26, 2018 o 11:41

Panie Radosławie, cały protokół nie jest potrzebny. Proszę rozważyć wyciągi z protokołów zawierające tylko wymagane uchwały – o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego oraz o pokryciu straty/podziale zysku.

Odpowiedz

Julia Kwiecień 26, 2018 o 16:28

Wszystko fajnie gra jak się czyta , w praktyce wygląda kiepsko . Utworzyłam konto , prezes zarejestrowany ,
wchodzę do systemu klikam na „przygotowanie i składanie…” dodaję zgłoszenie i …..za diabła nie mogę podłączyć plików ; do każdej wybranej opcji : bilans ( podłączam plik „bilans”) przy wyborze rachunku ,czy informacji dodatkowej już nie mogę podłączyć żadnego pliku z tej serii- wyrzuca komunikat ,że za dużo ale za to w opcji dokumenty z podpisem przyjmuje 3 uchwały be z problemu ; próbowałam w jednym pdf scalić 3 opcje , też wywaliło .W tabelce przed podłączeniem plików jest pewno opcja zapisu – tylko czego , pojedynczych plików nas zasadzie ” bilans” zapisz – powrót do plików , ściągnięcie pliku np: rachunku , zapisz itd czy opcja ściągnięcia wszystkich załączników i dopiero zapisz. Straciłam cały dzień , nic nie zrobiłam a z systemu wyrzuca co chwila . podpowiedzcie proszę w jaki sposób podłączyć te pliki .Dokumenty skanowane pojedynczo .W jakim systemie ich ułożyć ? Bilans ( nazwa ) jedna kartka , rachunek też ,informacja 6 kartek ; w paczkach czy jak leci w jednym założonym folderze……. proszę

Odpowiedz

Arkadiusz Maj 2, 2018 o 11:07

Witam,
Czy może Pani lub któryś z czytelników się orientuje co w związku z tym zapisem ? Nie ma takiej kategorii w przypadku bezpłatnego złożenia dokumentów.

„W związku z wejściem w życie od dnia 15 marca 2018 r. nowych przepisów art. 19a ustawy o KRS, (Dz.U. z 2018 poz. 398), wymagane jest załączenie do wniosków nowych dokumentów „LISTY ADRESÓW DO KORESPONDENCJI”:
…………………….
W przepisach prawa nie przewidziano wzorca takich list. System s24 umożliwia dołączenie takich list, jako „dokument zewnętrzny” w kategorii „INNY”

Odpowiedz

Marzena Maj 8, 2018 o 14:54

Pani Moniko
Proszę o informację, gdyż nie mam gdzie zaciągnąć informacji w sprawie, która zapewne dotyczy wielu spółek gdzie w kilkunastu spółkach jest osobą ujawnioną w krs jedna osoba – co w tym przypadku jeśli zgodnie z opisem możliwe jest utworzenie jednego konta za pomocą jednego podpisu…mamy kilkanaście spółek i tylko jeden Pan może podpisać co w takim przypadku będzie możliwe otwarcie kilkunastu kont dla poszczególnych spółek i podpisanie jednym podpisem. proszę o pomoc.

Odpowiedz

Marzena Maj 8, 2018 o 14:59

Witam
Proszę o pomoc, co w przypadku gdy udziałowiec oraz zarazem członek zarządu jedyny Pan jest jedyną osobą do podpisania sprawozdań w kilkunastu spółkach czy w tym przypadku jest możliwe utworzenie kilkunastu kont i podpisanie jednym podpisem – wyczytałam, że nie ale proszę o pomoc zapewne nie jesteśmy odosobnionym przypadkiem. Co możemy w takim przypadku zrobić czy może można to zrobić bez problemu ?

Odpowiedz

Zuza Maj 9, 2018 o 12:08

Pani Moniko, a co w sytuacji w której obok sprawozdania finansowego zmienia się sposób reprezentacji w spółce kapitałowej i tym samym zmienia się Statut? Osobno zgłaszam sprawozdanie finansowe przez stronę internetową KRS a zmianę w statucie wykazuję jak dotychczas w formularzu KRS Z30 :)?

Odpowiedz

Monika Markisz Maj 9, 2018 o 12:10

Pani Zuzo. Sprawozdanie finansowe zgłasza Pani przez EKRS, a inne zmiany – poprzez formularz KRS-Z3 i odpowiednie załączniki. Pozdrawiam

Odpowiedz

Jan Maj 14, 2018 o 11:48

Wszystko się zgadza,otrzymałem 3 wiadomości e-mail ,upłynął miesiąc i cisza a w monitorze sądowym gdzie są ujawnione zgłoszenia złożenia moich sprawozdań z kilkunastu ostatnich lat tego za rok 2017 złożonego w kwietniu 2018 niema .Jak ma wyglądać potwierdzenie i czy go otrzymamy, czy będzie wpis w monitorze ,nie wiadomo.

Odpowiedz

Magda Maj 18, 2018 o 10:07

Czy przy składaniu sprawozdania finansowego za rok 2017 trzeba dołączyć dokument z listą adresów do korespondencji osób uprawnionych do reprezentacji spółki? Czy ten przepis tyczy się tylko nowo zakładanych spółek?

Odpowiedz

Monika Markisz Maj 18, 2018 o 12:51

Pani Magdo, zgłaszanie sprawozdań finansowych nie wiąże się – moim zdaniem – z obowiązkiem złożenia osób uprawnionych do reprezentacji lub innych list.

Odpowiedz

Magda Maj 18, 2018 o 12:59

Dziękuję za odpowiedź

Odpowiedz

Ada Maj 21, 2018 o 15:09

Witam,

a dlaczego radca nie może złożyć sprawozdania? Zgodnie z odpowiedzią Ministerstwa Sprawiedliwości zmiana ustawy o KRS ze stycznia nie ingeruje w przepisy dot. pełnomocnictwa (wiadomo – podpis kwalifikowany pełnomocnika)?

Pozdrawiam

Odpowiedz

Monika Markisz Maj 21, 2018 o 18:16

Pani Ado, dziękuję za komentarz. Uzupełniłam artykuł w taki sposób, aby wyjaśnić, że radca prawny nie może zastąpić kieronika jednostki w rozumieniu ustawy o rachunkowości oraz złożyć sprawozdań finansowych w trybie bezpłatnego zgłaszania. Pozdrawiam,

Odpowiedz

Jadwiga Maj 22, 2018 o 10:36

Witam
spółka jawna zawiesiła swoją działalność w 2012 r, a wspólnicy nie złożyli w terminie wniosku Z-30 o braku obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego , teraz jest wezwanie z KRS do złożenia SF za lata 2012-2016. Jak wysłać Z-30, spółka nie wykonywała żadnych czynności przez te lata, i nie została zlikwidowana, czy jest zobowiązana do złożenia sprawozdania finansowego za te lata.

Odpowiedz

Tomasz Maj 23, 2018 o 14:14

HELP ..musze dziś złozyć sprawozdanie a nie puszcza mnie system rejestrujacy .. epuap mam ale co z tego jak chce się zalogowac na stronie ministerstwa i pokazuje ze nie moze byc autopryzowane

no nic tylko granat tam wysłac pomocy

Odpowiedz

Monika Markisz Marzec 16, 2018 o 11:57

Pani Wioletto, ma Pani rację, takich spółek trochę w Polsce jest… Jak uzyskać Pesel w takim wypadku? Proszę o lekturę tutaj: https://mkowalski.pl/pl/blog/

Odpowiedz

Dodaj komentarz

Dziękuję, że chcesz skomentować mój artykuł, jednak jeśli tą drogą poszukujesz pomocy prawnej, proszę Cię
o wiadomość na adres e-mail, który znajdziesz na stronie Kontakt.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: